Ačkoliv se nám to na první pohled nemusí zdát, lékárny fungují v podstatě jako kterýkoliv jiný obchod – přijdeme, řekneme, který přípravek chceme, případně předáme recept od doktora, a následně za něj zaplatíme buď my, nebo naše zdravotní pojišťovna. Je tedy jasné, že i lékárny musí být dostatečně zásobovány. Zde je to v podstatě ještě důležitější, než u běžného obchodu, neboť na rozdíl od jídla není dost dobře možné nahradit jeden lék jiným. Navíc na nich mnohdy závisí pacientův život. Nedostatek některých léků pak může mít závažné důsledky.
I z těchto důvodů je tedy potřeba, aby zásobování lékáren fungovalo skutečně spolehlivě. I proto byl vytvořen systém, díky kterému by měl být v lékárnách léků dostatek, samozřejmě za předpokladu, že jich jejich výrobci vyrobí dostatek. S pokročilejší technikou se navíc stále zlepšuje. Jako první pojistka je zde systém, který automaticky eviduje množství jednotlivých položek na prodejně. Pokud jejich stav klesne pod určité množství, pak automaticky vyšle objednávku do skladu, kde se zpracuje a během několika hodin je doručena.
Zde je samozřejmě nutné brát také v úvahu prodejnost jednotlivých léků, a to jak celoroční, tak i sezónní. Například léky na nachlazení se mnohem více prodávají na podzim a v zimním období, proto je potřeba mít jich objednané větší množství. I tyto parametry jsou do systému zadány.
Může ale nastat i situace, kdy zákazník přijde s receptem na lék, který zrovna na prodejně nemáme. V takovém případě je možné odeslat speciální rychlou objednávku do skladu, aby nám jej doručili, a to podle přání zákazníka buď během několika hodin, nebo následující den ráno. Tím je zajištěno, že bez svého léku nebude.
Tento systém na první pohled vypadá velmi dobře, i když je pochopitelné, že i tak jsou v něm mezery. S postupující modernizací se však stává stále dokonalejším, a navzdory problémům s výrobci a nedostatkem některých léků, který nás v současné době trápí, dokáže naprostou většinu poptávky uspokojit.